Filozófia

Filo_ism

A SummaHosp rendszer célja a hagyományos kórházi informatikai rendszerek egy modern felhasználói élménnyel való bővítése, valamint azok funkcionális hiányosságainak pótlása. Mindez úgy érhető el, hogy nem szükséges költséges, előzetes beruházás, infrastrukturális fejlesztés, hosszas betanulás. A SummaHosp rendszer használata egy intézetben vagy akár egy-egy osztályon előfizetéses alapon azonnal megkezdhető. Az integrációt igénylő funkciók az indulást követően folyamatosan kerülhetnek aktiválásra.
A hagyományos kórházi informatikai rendszerekre jellemző, hogy bevezetésük jelentős anyagi terhet, szervezési erőfeszítéseket, infrastukturális fejlesztést, hosszas betanulást igényel. Ebből következően az ilyen kórházi informatikai rendszerek lassan fejlődnek, technológiai és felhasználói élmény szempontjából gyakran nem korszerűek. A webes technológiák fejlődésével egyre inkább igény, hogy az információ bárhol, bármikor rendelkezésre álljon. Ez nem csak a felhasználó kényelmét szolgálja, de az egészségügyi szolgáltatás minőségét, és költséghatékonyságát, valamint a betegbiztonságot is javítja.

A SummaHosp rendszer - ernyőként a meglévő kórházi infrastruktúra fölött - modern Internet alapú hozzáférést biztosít az adatokhoz bármilyen eszközről, valamint a hagyományos kórházi rendszerekből általában hiányzó moduljai segítségével könnyebbé és hatékonyabbá teszi a munkát.

Referencia

Ref_ism

A SummaHosp rendszer valós kórházi igények mentén jött létre, elsőként az Országos Gerincgyógyászati Központban került bevezetésre, ahol 2013 óta működik. Az OGK-ban éves szinten több mint 2500 műtétes beteg kezelése történik az Előjegyzés-Várólista modul segítségével, 5 műtő programjának szervezése valósul meg a Műtéti Program modul által, 90% feletti műtőkihasználtsággal. Az Okos Ágytérképben 5 fekvőbeteg osztály betegeinek követése zajlik.





Modulok

ELŐJEGYZÉS-VÁRÓLISTA

VAROLISTA

Az Előjegyzés-Várólista modul a műtétre előjegyzett betegek saját osztályos nyilvántartására, a műtéti előkészítés folyamatának nyomon követésére, a betegekkel való kapcsolattartás menedzselésére szolgál. E belső, osztályos várólista automatikusan összevethető a NEAK-nál nyilvántartott várólista adatokkal.
Az Előjegyzés-Várólista modul segítségével követhető, hogy egy beteg műtéti előkészítése milyen stádiumban van, mikor lesz az aneszteziológiai vizsgálata, illetve részletes információkat tárol a műtéti program összeállításhoz releváns adatokról: aneszt eredmény, műtét hossza, eszközigény, véralvadásgátló leállítása, vérgyűjtés állása, stb. Rögzíthető a tervezett műtét dátuma, a beteggel történt egyeztetések részletei. Az osztályos várólistát lehetőség van orvosok szerint listázni illetve tervezett műtét dátuma szerint csoportosítva listázni. Az áttekinthetőség kedvéért a betegek a műtéti előkészítés során színkódot kapnak: zöld színnel azok a betegek jelennek meg, akik műtétre készen állnak, kékkel a műtétre készen álló, de későbbi időpontra tervezettek, narancs színnel akiknek a kivizsgálása az utolsó stádiumban van, de a végső aneszteziológiai engedély még nincs meg, míg pirossal a jelen állás szerint nem behívhatók. Az aneszteziológiai adatok a kórházi rendszerből automatikusan átemelődhetnek*, vagy adminisztrátor által kézzel rögzíthetők.
Az Előjegyzés-Várólista az alapja a Műtéti Program összeállításának. Az Előjegyzés-Várólista modul többfelé munkamenetet is támogat. Lehetőség van a Műtéti Várólistával úgy dolgozni, hogy a betegek már az előjegyzés pillanatában műtéti dátumot kapnak. Követhető, hogy naponta és orvosonként hány beteg, mennyi műtéti perc lett előjegyezve. Lehetőség van továbbá arra is, hogy az aktuálisan műtétre váró, kivizsgált és behívható státuszban lévő betegek halmazából kerüljön a műtéti terv heti bontásban összeállításra.
Az Előjegyzés-Várólista modul naprakészen beolvassa a NEAK-nál nyilvántartott intézeti várólistát, majd automatikusan összeveti ezt a belső információkkal bővített saját várólistával. A NEAK hivatalos intézeti várólistáján is végezhetünk kereséseket, összegzéseket, statisztikákat (várakozók orvosonként, NEAK-nál nyilvántartott műtéti dátumok szerinti lista, stb.)
Minden orvos a saját műtétre váró betegeiről külön listát kap. A saját betegekhez beírt megjegyzések, intéznivaló kérések automatikusan megjelennek a várólistát és beteg behívásokat intéző adminisztrátor munkafelületén.

* A funkció működéséhez szükséges a SummaHosp rendszer és a kórházban futó többi informatikai rendszer integrációja, melyet a rendszer bevezetéskor igény szerint elvégzünk.

REGION_VAROLISTA_DETAILS

Minden műtéti adat egy helyen

Az Előjegyzés-Várólista modul a betegek műtéti előkészítéséhez és a műtéti kiíráshoz szükséges minden adatot egy helyen, centralizáltan tárol: műtéti megnevezés, eszközök, vérigény, tervezett műtét hossza, vércsoport, választott vérigény, irányított vér vagy sajátvér gyűjtés aktuális állása, műtét előtt leállítandó gyógyszerek (véralvadásgátló, immunológiai szerek), eszközigény, aneszteziológiai státusz, stb. Az Előjegyzés-Várólista és Műtéti Program modulok együttműködése jelentősen egyszerűsíti a műtéti kiírás készítését, a műtétes betegek adminisztrációját. A betegek listázhatók többek között kezelőorvosok szerint, a tervezett műtét dátuma szerint. Az Előjegyzés-Várólista modul a műtéti program összeállításához többfelé munkamenetet is támogat. Lehetőség van az Előjegyzés-Várólistával, úgy dolgozni, hogy a betegek már az előjegyzés pillanatában műtéti dátumot kapnak. Követhető, hogy naponta és orvosonként hány beteg, mennyi műtéti perc lett előjegyezve. Lehetőség van továbbá arra is, hogy az aktuálisan műtétre váró, kivizsgált és behívható státuszban lévő betegek halmazából kerüljön a műtéti terv heti bontásban összeállításra, figyelembe véve a sorrendiséget, szakmai sürgősséget és halasztásokat is. Ebben az esetben a kivizsgáláson már átesett betegeket a műtét előtti egy-két hetes intervallumban értesíteni kell. Az Előjegyzés-Várólista modul támogatja a betegek műtétre való behívásának, értesítésének adminisztrációját is.

Aneszteziológiai eredmény, műtéti kivizsgálás követése

A várólistát vezető adminisztrátor naponta áttekinti az aneszteziológiai ambulancián aznap megfordult betegeket, és rögzíti az Előjegyzés-Várólistán a vizsgálat eredményét, rendelkezéseit. Integráció esetén az aneszteziológiai ambulancia betegei automatikusan felkerülnek az Előjegyzés-Várólistára, nem szükséges a kézi adatbevitel*. Az integráció ebben az esetén nem funkcionális, hanem kényelmi többletet jelent.

* A funkció működéséhez szükséges a SummaHosp rendszer és a kórházban futó többi informatikai rendszer integrációja, melyet a rendszer bevezetéskor igény szerint elvégzünk.

Hozzáférési jogosultságok

A rendszer többi moduljához hasonlóan az Előjegyzés-Várólista modul jogosultsági beállításai is testreszabhatóak. Az egyes felhasználók jogosultságainak testreszabhatósága nem csak biztonsági okból fontos. Segítségével elérhető, hogy minden felhasználó csak azokhoz a funkciókhoz és adatokhoz férjen hozzá, melyekre feladata ellátásához szüksége van. A jogosultságok beállítását a SummaHosp rendszer adminisztárátor felhasználói tudják elvégezni.

Saját Várólista és NEAK várólista egyesítése

Műtéti ellátást nyújtó intézmények jogszabályi kötelezettsége várólistát vezetni azon beavatkozásokról, amelyek esetében az előjegyzéskor az ellátás több mint 60 nap múlva várható. E listát a kórházi informatikai rendszerben kell vezetni, amely a NEAK felé azt továbbítja. A műtéti program összeállításánál a NEAK felé jelentett várólistát kell figyelembe venni, a sürgősségi és különböző okból halasztott esetekkel együtt. E feladat megoldására bevett gyakorlat, hogy a sebészeti osztályok saját várólistát is vezetnek az előjegyzett betegekről. A SummaHosp Előjegyzés-Várólista moduljában saját belső várólista vezethető, melyből a műtéti program összeállítása történik. E saját Várólista tartalmazza a műtéti program tervezéséhez szükséges további adatokat is: műtét tervezett hossza, eszközigény, halasztás, beteg kérése, aneszteziológiai adatok, stb. Ugyanakkor a SummaHosp rendszer naponta letölti az intézet NEAK-nál nyilvántartott várólistáját és összeveti azt a saját Előjegyzés-Várólistával. Az összevetés eredményeképpen egyrészt kilistázhatók a NEAK várólista eltérései, hibái, melyek javítása így egyszerűvé válik. Másrészt a NEAK várólistán soron következő betegek automatikusan “kérésbe kerülnek”, így minden sebész és a műtéti programot összeállító személy is láthatja, hogy mely betegek következnek a NEAK várólista szerint. Természetesen lehetőség van szakmai, és kapacitásbeli tényezők alapján a műtéti programot szabadon összeállítani.

Saját Várólista a sebészeknek

Minden sebész külön listát kap az osztályos várólistán szereplő műtétre váró betegeiről. Ezen a felületen keresztül a sebész a beteggel, illetve a műtéttel kapcsolatos információkat rögzíthet, közölhet a műtéti kivizsgálást és behívást menedzselő munkacsoport felé. Ilyen információ például a műtét ütemezése, szakmai prioritása, a műtét pontos megnevezése, eszközigénye, időigénye, esetlegesen a kért asszisztencia, melyeket a műtéti program összeállításakor figyelembe lehet venni. Ezen túl itt bármilyen további szöveges üzenet, kérés, intézni való megadható, melyek az megbízott adminisztrátor munkafelületén külön listába gyűjtve megjelennek. Ezen kérések elintézésének státusza, eredménye szintén rögzítésére kerül, és a sebész saját listáján visszajelzésként megjelenik.

Előjegyzés-Várólista - Integráció

Integráció esetén: Az aneszteziológiai vizsgálati időpontok és adatok a kórházi rendszerből automatikusan átemelődnek az Előjegyzés-Várólistára.

Naptár és lista nézetek

Az Előjegyzés-Várólista modulban előjegyzett vizsgálatok és műtétek sokoldalú naptár felületen is megjeleníthetők ill. szerkeszthetők. Az egyes bejegyzések könnyedén megtekinthetők, módosíthatók, melyet a havi, heti és napi, valós időbeosztásnak megfelelő naptári nézetek segítnek. A naptár nézetek mellett a gyakran előforduló szempontok szerint listás nézetek is rendelkezésre állnak. A naptár és lista nézeteken tetszőleges keresés végezhető.

Előjegyzési szabályok

Az Előjegyzés-Várólista modulban tetszőleges számú műtő és naptár (pl: CT, MR, Preop. aneszt. vizsgálat előjegyzési naptárjai, de akár az orvosok tervezett távolléteinek, szabadságolásának naptárja) kezelhető. Az műtétek, illetve szükség szerint a modulban követett egyéb vizsgálatok, kezelések előjegyzéseinek szabályai részletekbe menően meghatározhatók. Megadható például két beavatkozás között kihagyandó minimum idő, vagy egy műtétre annak tipusától függően szánt minimum idő. Szükség esetén csak konkrét időpontok választhatók, vagy orvosonként beállíthatók műtéti időpontok, darabszámok. Az osztályra vonatkozó előjegyzési szabályok a rendszer indításakor definiálhatók.

Kérdőívek, felmérések

Az Előjegyzés-Várólista modulban lehetőség van elektronikus, web-alapú kérdőívek, ürlapok, felmérések, checklist-ek létrehozására, melyek számos célra használhatók (pl: ajánlat státuszkövetés, műtét előtti beteg-állapot felmérés, műtét utáni nyomonkövetés, elégedettség felmérés, stb.) A beérkező válaszok adatbázisba kerülnek, melyekből listák, csoportok képezhetők, követhetőek az aktuális trendek és statisztikák készíthetők.

Rendszerjellemzők

Üzembe helyezés

UH_ism

A SummaHosp rendszer használata kétféle konstrukcióban történhet: felhő alapú-előfizetéses (SAAS) vagy telepített-egyszeri licences (On Premise) formában. A kétfajta megoldás különböző előnyökkel rendelkezik, az üzemeltetési mód a későbbiekben is szabadon változtatható.



felhőalapú (SAAS) telepített (On Premise)
SummaHosp felhő szolgáltatás használata intézmény saját IT infrastrukturájának használata
előfizetéses rendszer licenc vásárlás
nincs kezdő befektetés egyszeri kiadás

A SummaHosp szolgáltatások árazása a következő tényezők alapján kerül kialakításra:

- kórházi informatikai rendszer előzetes felmérése
- kórházi informatikai rendszerrel való integráció bonyolultsága és költsége
- az igénybevett modulok mennyisége és mérete (kórházi ágyak száma, műtétszám)
- üzemeltetési konstrukció (előfizetéses, telepített)
- kedvezmények meghatározása (mennyiségi, csoport, számla)

Árajánlat kéréséhez használja az Érdeklődés felületet vagy vegye fel a kapcsolatot munkatársainkkal a megadott elérhetőségeken!

Érdeklődés

REGION_CONTACT

érdeklődés
rólunk
summahosp.hu
info@summahosp.hu
+36309825615
1122 Budapest, Maros u. 40.
Adatvédelmi Szabályzat
©2019 SummaHosp Kft.
érdeklődés rólunk
summahosp.hu info@summahosp.hu
+36309825615 1122 Budapest, Maros u. 40.
Adatvédelmi Szabályzat
©2019 SummaHosp Kft.